MUSIC PHOTOGRAPHY

Music photography is Kenobi Studio’s secondary field of expertise.
Due to our steady attending to the local music scene we’ve been working with several bands, booking and promotion agencies, clubs and festivals.
Since 2010 Kenobi Studio is a proud contributor to Musical Zoo Festival which has been recently featured in Lombardia’s Lonely Planet tour guide as one of the most interesting events in Brescia.
Music photography is not only a professional experience, it is also a passion so big that it cannot fit in our studio website only. That’s why we created Party Boots, a blog about our concert photography, including special reportages about bands we particularly admire.
***
Kenobi Studio nasce grazie alla fotografia di musica e ne ha fatto una vera e propria specializzazione collaborando non solo direttamente con varie band italiane e straniere, ma anche con etichette discografiche, studi di registrazione, locali, agenzie di promozione e festival musicali.
Il primo luogo in cui si entra in contatto con una band è il palco ed il sottopalco è il primo luogo in cui si entra in contatto con la fotografia musicale.
Dieci anni di esperienza nella fotografia di concerti hanno dato vita al progetto Party Boots, un blog che racconta fotograficamente la scena musicale bresciana ed italiana.
dal 2010 Kenobi Studio documenta Musical Zoo Festival, citato nella guida Lonely Planet della Lombardia come uno degli eventi più interessanti a Brescia


Band portraits are the most effective tools to define the visual identity of musicians in order to promote their music through every media.
Kenobi Studio works directly with the bands to create images that express the artists’ personality.
***
La promozione è parte integrante per raggiungere la visibilità necessaria a far sentire la propria musica al maggior numero di orecchie, per far ciò Kenobi Studio collabora con agenzie di promozione o direttamente con le bands nella realizzazione di ritratti promozionali studiati ad hoc per esaltare lo spirito di ogni band.


And for those who love a more spontaneous way to obtain good promotional images, there’s always reportage!
Kenobi Studio works quietly during the recording sessions and captures every moment of the producing process of an album, or follows the bands on their videos’ backstages as scene photographer.
All this can be a great way to visually promote the music of those bands who are not interested in posing in front of the camera.
***
E a chi ama un modo più spontaneo di ottenere delle buone immagini promozionali consigliamo il reportage.
Durante le sessioni di registrazione di un album, nel backstage di un concerto o di un videoclip; tutte queste occasioni possono essere fonti di ottimo materiale promozionale per musicisti che non sono interessati a posare di fronte alla fotocamera.

Annunci